DIY maak een oven van je kamado

Dit recept heb ik gekozen om te testen of ik mijn Kamado kan om toveren tot oven. Aangezien ik niet de meest uitgebreide Kamado heb, en hierdoor niet alle accessoires moet ik zelf wat maken om het als een oven te laten functioneren. Na wat onderzoek er achter gekomen dat het eigenlijk een keramische plaat is. Dus gezocht naar een keramisch schaaltje dat erin past en dit erin gelegd op 2 stenen plaatjes. en zo heb je een oven. 

Kipfilet met champignons en Parmezaanse kaas uit de Kamado

200g champignons
1 kipfilet
50ml room
20g Parmezaanse kaas

Verwarm de kamado voor met direct methode op 250 graden. Zorg ervoor dat nadat je de kolen in de kamado doet het voorbereid als oven. Champignons schoonmaken en in vieren snijden. olie verhitten en champignons hierin zolang bakken tot al het vocht is verdwenen. Op smaak brengen met peper en zou. Kipfilet op smaak brengen met peper en zout. 

Ovenschaal invetten met olie. Kipfilet on de ovenschaal leggen. Verdeel de champignons erover. 2/3 van de Parmezaanse kaas door de room roeren en over de champignons gieten. Strooi de rest van de parmesans laas erover. 10-15 minuten in de kamado zetten tot de korst goudbruin is.




Reacties

Populaire posts van deze blog

la trappe isid'or kloon

Boeuf bourguignon kamado style

Tomaat met tijm en parmazaanse kaas