Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel.

Als de vrouw niet thuis eet kan ik lekker zelf bepalen wat ik maak. Ze houd namelijk niet zo van bier door het eten, en ik toevallig wel heel erg. dus ik heb me weer heerlijk uitgeleefd.

Gebakken parelhoen in een amstel bock sausje:
1 flesje amstel bock
4 parelhoenfilets met vel
1 ui
1 teentje knoflook
60 g boter
nootmuskaat
peper en zout
250 g gedroogde abrikoosjes 1 uur geweld in water
250 ml kippenfond

braad de parelhoen in de boter aan beide kanten goudbruin. schep het vlees uit de pan en zet het afgedekt weg, zodat het langzaam verder kan garen. snijd de ui en knoflook fijn en bak deze kort aan in de pan met het braadvocht van de parelhoen. doe er een snufje nootmuskaat, peper en zout bij. blus het geheel af met amstel bock en de kippenfond. laat de saus kort inkoken op hoog vuur. doe de gewelde abrikoosjes erbij en zet het vuur laag. als de saus goed is ingekookt, voeg je de parelhoen eraan toe en laat je het vlees nog 15 minuten sudderen. serveer het vlees met de saus in een diep bord. serveer met een stampot van aardappel en rucola.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

la trappe isid'or kloon

simplicity calls for great attention.

Boeuf bourguignon kamado style