Beer is the answer

Dit keer geen lekkere gerecht maar mijn verslag van ons weekendje in Brussel met alle leuke en lekkere adresjes.

Citytrip Brussel:
Na een reis van 2 uur aangekomen in het mooie Brussel. Eerst hebben we geluncht bij Exki, dit is een lunchroom keten die voornamelijk lokale, seizoensgebonden en biologische produkten gebruiken. Ik heb hier een heerlijke quiche gehad met kip, wortel en gember. Daarna door naar hotel Mozart waar bleven slapen. Die helemaal ingericht is in oosterse sferen. De kamer was erg klein maar we zijn er toch niet veel geweest. Het enigste nadeel was dat het tegenover een discotheek lag. Daarna een rondje gelopen door de stad, natuurlijk langs manneke pis maar die stelt eigenlijk ook niet veel voor.

Uit gekomen bij het cafe moeder Lambic een gezellig café met 40 bieren op tap. Daarna door gelopen naar een klein kook winkeltje Pimpinelle waar naast leuke dingen kan kopen ook kan lunchen of een kopje thee drinken.  Toen zijn we langs barbeton geweest, de naam komt van de grote betonnen bar. Weer zo’n gezellige kroeg waar je ook lekker sandwiches kan eten.

Daarna zijn we door gelopen naar het adres waar we zijn gaan eten. Namelijk bij selecto, ik zou van te voren reserveren want wij kwamen toen ze net open gingen en het zat eigenlijk al vonden maar ze hadden nog een plaatsje kunnen regelen voor ons. Echt heerlijk gegeten wel aan de prijzige kan maar je krijgt er een heerlijk diner voor terug en ze hadden een erg uitgebreide wijnkaart. Het leuke was ook dat de menu kaart leek op een krant. Linda had In de braadpan geroosterd parelhoen, gekarameliseerde sterappelen,veenbessenconfituur en room met calvados en ik had Met de vislijn geviste ombervis in een korst van basilicum, cannelloni met aubergines uit Sicilië en oude Parmezaanse kaas.

De volgende ochtend ontbijt in het hotel heel simpel een broodje met kaas en jam. Daarna zijn we naar brussel zuid gelopen door een antiekbuurt naar een vlooienmarkt op het Vossenplein. Linda heeft een een tas gehaald. Op de terug weg zijn we naar een biologische markt geweest (veel goedkoper dan in Nederland en hebben we wat lekkere dingen gehaald).
Terug gelopen  langs 4 Claire een heel kleine delicatessen winkel met allerlei lekkere producten en zelfgemaakt lekker eten uit eigen keuken. Wij hebben hier een chocoladetaart met noga en sinaasappel gehaald en een klein cakeje. Daarna zijn we wezen lunchen in een english pub (churchill) en hebben hier een lekkere hamburger gegeten (niet echt Belgische maar de hamburger was heerlijk). Daarna een rustige middag gehad en toen onderweg gegaan voor het avondeten. We zijn toen uitgekomen bij een heel klein restaurantje met echt belgische gerechten. Namelijk La villette. Hier heeft linda een Vol-au-vent met kip (pasteitje met ragout van kip en champignons) en ik Varkensfilet bereid met bier (orval) en kaas. Was weer heerlijk.

Daarna zijn we nog een aantal kroegjes in gegaan voor een paar lekkere biertjes.

De volgende dag zijn we naar een expositie geweest van een kunstenaar die allerlei kunstwerken gemaakt heeft van LEGO (moesten we heen vanwege het werk van Linda) was er mooi om te zien.